wykresy

Czym kierować się przy wyborze wirtualnego biura?

Coraz więcej firm decyduje się redukować koszty swojej działalności korzystając z wirtualnego biura. Dzięki niemu nie muszą płacić za wynajem powierzchni, zakup sprzętu i etat dla dodatkowego pracownika. Jest to szczególnie popularne rozwiązanie wśród małych firm, które dopiero co zaczynają swoją działalność. Nic dziwnego . To właśnie wtedy oszczędności są najbardziej potrzebne. Firma dopiero zaczyna podpijać rynek, a nie ma jeszcze swoich stałych klientów.

Na co zwrócić uwagę?

Jest kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę wybierając wirtualne biuro. Przede wszystkim musimy zadać sobie pytanie, czy interesuje nas tylko obsługa administracyjna, czy nie chcielibyśmy połączyć jej z obsługą księgową. Jeśli wolelibyśmy mieć wszystko w jednym miejscu, najlepiej jest poszukać firmy księgowej, która oferuje wynajem wirtualnego biura. Warto sprawdzić również, czy dana firma obsługuje tylko sprawy księgowe, czy być może także kadrowe, ubezpieczeniowe i inne. Jeśli tak, zaoszczędzimy dużo czasu na załatwianiu spraw swojej firmy zlecając je w jednym miejscu, zamiast kursować między wykonawcami rozrzuconymi po całym mieście. Dowiedzmy się, jakie dokładnie usługi kupujemy wynajmując wirtualne biuro w danej firmie. Niektóre z nich ograniczają się tylko do obsługi korespondencji, inne przechowają dla nas przychodzące paczki nawet przez miesiąc.

Adres

Wybierając wirtualne biuro kierujmy się też jego… adresem. Oczywiście dobrze jest, gdy nie znajduje się on zbyt daleko od naszego miejsca zamieszkania, aby zawsze można było do niego w miarę sprawnie dojechać. Z tego powodu rozchwytywane są biura w centrach miast. Adres w centrum podnosi również prestiż firmy. O wiele lepiej na wizytówce czy stronie www wygląda lokalizacja w sercu miasta, niż na jego obrzeżach. Biuro w centrum kojarzy się klientom z dobry statusem firmy i siłą marki. Dopiero biorąc pod uwagę te wszystkie aspekty porównajmy ceny usług. Niektóre firmy oferujące wirtualne biura mają różnego rodzaju promocje dla swoich klientów. Warto o nie zapytać.