Wirtualne biura rachunkowe – co to takiego?

Wirtualne biura rachunkowe – co to takiego?

Wirtualne biura rachunkowe, pomimo swojej nazwy, posiadają prawdziwą, realną siedzibę. Zazwyczaj polega to na tym, że konkretna firma oferująca taką usługę udostępnia swoim klientom, czyli innym przedsiębiorstwom, swój adres w celach rejestracji. Adres stworzonego w wirtualny sposób biura widnieje w danych Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Krajowym Rejestrze Sądowym i innych instytucjach. Na ten adres przychodzi także wszelka korespondencja skierowana do danego przedsiębiorstwa.

Biura rachunkowe coraz częściej decydują się na oferowanie usługi wirtualnych biur, ponieważ zyskuje ona coraz większe zainteresowanie. Takie rozwiązanie jest wygodne szczególnie dla małych przedsiębiorstw oraz osób pracujących zdalnie, czyli blogerów, redaktorów, naukowców, a także dla wszystkich mobilnych, często zmieniających adres zamieszkania. Decydują się na nie również przedsiębiorcy, którzy posiadają więcej niż jedną firmę lub spółkę i chcą kolejną zarejestrować na inny adres. Wirtualne biura zyskują zwolenników również wśród tych, którzy pragną do minimum zredukować koszty prowadzonej działalności i w ten sposób zaoszczędzić na utrzymywaniu siedziby firmy. Taka możliwość obniżenia wydatków jest szczególnie ważna dla początkujących inwestorów.

Zalety wirtualnych biur

Wirtualne biura dzięki swojej specyfice oferują właścicielom przedsiębiorstw szereg praktycznych zalet. Wśród nich najistotniejsze to:

  • znaczne obniżenie kosztów utrzymania biura,
  • zmniejszenie opłat związanych z zatrudnianiem pracowników biurowych potrzebnych do prawidłowego działania tradycyjnego biura,
  • otrzymywanie korespondencji firmy w biurze, a tym samym unikanie czasochłonnych wizyt na poczcie,
  • większy prestiż przedsiębiorstwa w przypadku rejestracji pod reprezentatywnym adresem i co za tym idzie – efektowna promocja,
  • możliwość korzystania z dodatkowych usług oferowanych przez biuro rachunkowe,
  • anonimowość prywatnych informacji,
  • oddzielenie sfery prywatnej od zawodowej – uniknięcie używania adresu domowego jako siedziby firmy.