Blog

Jakie elementy musi zawierać świadectwo pracy?

Świadectwo pracy jest dokumentem wydawanym pracownikowi przez pracodawcę po wygaśnięciu lub zerwaniu umowy o pracę. Wydanie go jest obowiązkiem pracodawcy bez względu na to, na jakiej podstawie pracownik świadczył pracę tj. umowy na czas nieokreślony, określony czy na okres próbny. O ile dla byłego pracodawcy dokument ten nie ma znaczenia, tak dla przyszłego już znaczące.

dokumenty

Jak rozliczyć podatek z zagranicy?

Rozliczenie podatkowe jest obowiązkiem każdej osoby, która w danym roku podatkowym uzyskała przychód z tytułu pracy. Dotyczy ono zarówno przychodu uzyskanego w kraju, jak i za granicą. Są jednak przypadki, w których przychodów zagranicznych w Polsce nie trzeba rozliczać.

prace księgowe

Wirtualne biura rachunkowe – co to takiego?

Wirtualne biura rachunkowe, pomimo swojej nazwy, posiadają prawdziwą, realną siedzibę. Zazwyczaj polega to na tym, że konkretna firma oferująca taką usługę udostępnia swoim klientom, czyli innym przedsiębiorstwom, swój adres w celach rejestracji.

laptop